Jausmaženkliai tekste

Antradienis, 09 Sausis 2024 13:21 Administratorius
Spausdinti

Šiandieniniame pasaulyje keičiasi požiūris į mokymąsi skaityti ir rašyti. Kuriami tokie tekstai, kurie tuo pačiu metu aktyvintų skirtingas smegenų dalių veiklas. Taip suteikiama daugiau būdų suprasti naują informaciją, daugiau būdų prisiminti ir daugiau būdų, kaip ją išsaugoti atmintyje (G. Kress, 2006), todėl vis labiau ir daugiau ugdymo procese yra naudojami multimodaliniai tekstai, kuriuose skirtingos raiškos priemonės yra derinamos tam, kad būtų sukurtas aiškus ir įtaigus pranešimas, kuriame tekstas yra ne tik kalbinis, bet naudojama semiotinių sistemų ryšių visuma.

Lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja dalyvavo seminare apie Multimodalinių tekstų analizę“, o gautą informaciją panaudojo dirbdama su mokiniais.

Jausmaženkliai šiuo metu tiek populiarūs ir mėgstami žmonių, kad galima rasti daugybę jų panaudojimo būdų. Vienas iš tokių būdų – jausmaženklius panaudoti kuriant tekstą. Juos savo kūryboje ir panaudojo rašytoja M. Budinaitė, Ji sukūrė novelę „Pažadas“, parašytą emoji – jausmaženklių – kalba, kurią perskaitė 7b klasės mokiniai. Tada aptarė temą, pagrindinę mintį, veikėjus. Vėliau tyrinėdami ir skaitydami jausmaženklius aiškinosi, kaip garsai, vaizdai ir žodžiai kuria prasmę. Neįprasta buvo skaityti tekstą, parašytą jausmaženkliais.

Vėliau skaitydami I. Ežerinytės apysaką „Skiriama Rivai“ vieni mokiniai bandė skaitomą tekstą perteikti jausmaženklius, kiti ir patys kūrė savo tekstą naudodami jausmaženklius. Sukurta įdomių darbų.

 

7b klasės mokiniai ir jų mokytoja N. Simonavičienė

jausmazenkliai